kimlik siyaseti

dün film izlemek için girdiğim mubi bir anket dayadı burnuma. normalde uğraşmazdım. ama bedava sirke baldan tatlıdır hesabı ucunda bir yıllık beleş mubi üyeliği olunca üşenmedim. cevapladım soruları.

soruların birinde “filmler kimliğimi yansıtıyor” mealinde bir önerme ve peşinde de papatya falı gibi uzayan, kesin katılıyorum, katılıyorum kararsızım katılmıyorum hiç katılmıyorum seçenekleri vardı.
ben tabi ki katılmıyordum. tamam film izlemeyi seviyordum. lakin hayatımın mütemmimcüzlerinden değildi. olsa da olurdu olmasa da. iki üç ay film izlemeden durabilirdim mesela. ama ve fakat 2-3 saat müziksiz duramazdım. dolayısıyla sanat üzerinden bir “kimlik siyaseti yapılacaksa” kendimi tanımlamak için müziği tercih ederdim. ve her ne kadar kimlik kartımla atalarım doğum bölgesi olarak karadeniz’in yüksek rakımlarını gösterse de ruhumun bir parçasının balkan coğrafyasında olduğundan eminim. dolayısıyla en hareketlisinde bile bir tutamına rastlamanın mümkün olduğu balkan şarkılarındaki hüzün ile afrikan şarkılarındaki enerjik neşeyi kimlik tanımıma uygun görüyorum. çünkü ve zira; en sevdiğim ve bıkıp usanmadan yedi yüz yetmiş bir tekrarla dinlediğim müzikler sadece bu coğrafyanın parçaları. evet böyle.
.



Bu blogdaki popüler yayınlar

başlarken

olağan şüpheliler

tahammülsüzleştim - 2